måndag 21 maj 2012

I badtunnan tillsammans med en sverigedemokrat...

Jag älskar suset och bruset av löven i träden som äntligen slagit ut. På morgonen när jag ligger i soffan och har min morgonläsning (just nu läser jag fjärde boken av Arne Dahl om A-gruppen), kan jag se det blommande äppelträdet och solen som spelar i kronan.  Livets små ljuspunkter (bokstavligt och bildligt talat).
Ljusspel och färger har alltid gett mig starka intryck. Minns när jag fortfarande bodde hemma och vaknade på morgonen av solljuset som spelade som solkatter i ansiktet på mig. Tror det är något som jag försöker spegla i mina tavlor, en känsla av ljus och färger, inspiration som jag hämtat från naturen.



Helgen var speciell...Svårt att definiera den.... hamnade i en badtunna med en Sverigedemokrat. Starka känslor att höra dennes syn på vårt land och människorna som bor här. Jag tänker inte dra vad denne sverigedemokrat tyckte i olika frågor, men jag blir ledsen över att det finns så mycket smygrasism i Sandviken och Sverige. Jag inser att jag varit i "skyddad verkstad" tillsammans med mina vänner. Jag är glad att jag varit i den men jag blir ledsen och besviken att tydligt antirasistiska åsikter inte är något slags "allmäntillstånd". Att värna och respektera olika människors bakgrund och utseende samt att se dessa som tillgång snarare än som hot, verkar tyvärr inte vara något som gemene man anser.  Jag hoppas bara att denne SDsympatiker fick med sig några nya perspektiv som kan rucka på hans politiska övertygelse...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar