tisdag 29 maj 2012

radioaktiv räka

Idag har jag varit i Uppsala. Jag har varit på Akademiska sjukhuset och legat i en röntgenapparat och fått radioaktivt ämne insprutat i kroppen. Idag kan man säga att jag åldrats ett år på en dag, i alla fall om man ser på vilken strålning jag utsatts för. Jag fick alltså ett års normal bestrålning i blodet.
I en och en halv timme låg jag på en brits med fastbundna fötter och typ en mitella som höll fast armarna. P4 på radion som spelade dansband och hårdrock och annan (vad jag tycker) tortyrliknande musik. Så med andra ord har jag varit i en tortyrsituation idag!
Genom denna undersökning kommer läkarna kunna se om det finns någon aktivitet i mitt ben, vilket indikerar på om det har börjat läka eller inte. Skulle kännas hårt om det inte har gjort det nu när jag gått så här i tre månader och det inte ens har börjat läka. OM det inte läker så kommer jag att få göra en till operation och då kommer jag att få en höftprotes a la titanus, men håll tummarna för att det inte ska bli så!. Jag tycker det skulle kännas bättre att få ha kvar mitt eget ben!

Det fina i denna kråksång är att jag har ju min  finfina vän E. som följde med mig idag! E. ställer upp i alla väder, sol som snöstorm, och det utan att ens blinka! Jag känner så stor kärlek och lycka att hon finns i mitt liv som skulle vara betydligt fattigare utan henne!!!! Vi har lapat sol, druckit kaffe/te, ätit gott och shoppat.

- Over And Out -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar