onsdag 27 juni 2012

Sommar, Kokos och längtan efter värme

När ska den där sommaren komma??? Idag är det visserligen soligt ute, men det är KALLT i luften. Fröken grön kvist är inte gjord för Sveriges klimat! Min kropp mådde som allra bäst då vi var i Thailand och temperaturen var ca 35 grader. Att flytta till något varmare skulle vara najs! Mitt enda krav är palmer, azurblåa toner och lite lugnare tempo, då skulle jag nog reda mig riktigt bra, kanske en hängmatta också...

Idag på tv4 var det om olika skönhetsprodukter nu inför sommaren när vi tjejer vill piffa upp lite extra för att se solbruna och extra fräscha ut, som de sa. Då måste vi fylla på oss med kemikalier och spackla oss med ännu mer sådana.
Jag vill dela med mig av ett tips jag fick av en vän A. som fungerar minst lika bra som alla konstgjorda produkter, om inte bättre. Vanlig hederlig kokosolja. Finns på de flesta hälsokostaffärer, är ekologisk och helt naturlig. Mitt motto är att det jag smörjer på mig (med vissa undantag eftersom jag inte är perfekt, jag är ju ändå människa) ska jag även kunna äta. Man kan ha en klick i teet, eller så smörjer man in huden. Kokosolja innehåller massa antioxidanter som är bra för oss. Och jag tycker i varje fall att min hud blivit mycket bättre av kokosolja, dessutom luktar man riktigt gott efter duschen! Dock funkar det inte att ha i håret för mig, blir alldeles för fet och slibbig.



Igår var jag hemma hos E. S. och E.s man var också där. Åkte dit på eftermiddagen och fick lite gott te.




Vi har alltid så intressanta samtal tycker jag! Älskar att vara där och bara prata, annars brukar jag ha väldigt svårt för att kallprata, blir uttråkad av det, men aldrig när jag är med E. Hemma hos dem är det en härlig energi, alla känns välkomna och det finns en sådan fin värme hos dom! Jag är så glad av våra vägar korsats och att vi funnit varandra. Vänner är som kryddan i livet som gör att det blir mer smak och sting på tillvaron! Det gäller att vara rädd om dem och vårda relationen, för kryddor är färskvaror och vissnar om de inte får mycket sol och vatten då och då.

- Over And Out -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar