onsdag 18 juli 2012

Borta bra men hemma också bra!

Borta bra men hemma också bra!
Vi har varit iväg på semester i södra Sverige. Härligt att få åka ner och nära själen lite! Jag tror jag behöver både det norrländska, naturnära, lugna och det innovativa, glada, öppna som jag får från Malmö. Det svåra är att få balans och få dessa två världar att gå ihop. Jag har tänkt mycket på att eventuellt skaffa lägenhet i Malmö och leva vissa perioder där. Samtidigt vill jag ju odla och vara "huskreativ" här i Norrland. Samtidigt som jag drar ett lättnande andetag när jag kommer till Malmö så är det mycket känslor som kommer fram. Saknaden av staden, vännerna och vetskapen om att tiden hela tiden gör att jag glider bort i från mitt liv där. Har jag det ens kvar? Jag känner mig kluven helt enkelt. Hur hittar man balansen?

heltäckningsmatta i husbilen - auktionsfynd


Vi har i varje fall haft en bra vecka trots mycket känslor. Vi gjorde en tur med husbilen och hittade underbara platser att övernatta på. Havsutsikt nästan hela tiden! Jag älskar västra hamnen i Malmö! härligt område där de lyckats göra ett modernt byggprojekt gjort för alla och inte bara för eliten som har råd att betala de dyra lägenheterna. Gävle strand skulle glutta lite mer på hur de gjort, även om jag tycker att de också är på god väg.
I Helsingborg


Vit hittade även en ekologisk affär som jag tror att min svärmor skulle älska. Green hette den och låg nere vid Bo01 området. Ekologiska och närproducerade varor till ett rimligt pris. Påsar av majsstärkelse och en härlig atmosfär.

 Innan vi åkte uppåt var vi ut på udden vid Höganäs. Jättefin område som jag verkligen kan tipsa om om man vill göra en fin utflykt och bor i Skåne! När vi åkte norr om Helsingborg kom jag  att tänka på I. som jag blev vän med när jag gick på folkhögskola i Skåne. Vad hände med honom? Vad tog han vägen? Sist jag hörde av honom så bodde han i Berlin. Bor han kvar? Jag vet inte hans efternamn och kan därför inte söka upp honom... Vissa personer liksom kommer in i ens liv och sedan flyger de bort och finns bara som ett minne som helt plötsligt ploppar upp. Jag skulle jätte gärna vilja veta vad som hänt med honom!

Min läkning går framåt. Jag var på återbesök hos min läkare igår. Jag vaggar mig fram och det beror på ett muskelfäste på utsidan av låret som han skurit i. Detta är inte läkt än och det gör att balansen är svår att hitta.
Jag känner mig lite frustrerad att jag inte får någon riktig sjukgymnastik, men han skulle kontakta sjukgymnasten. Hoppas att han gör det snart! Jag behöver hjälp att hitta rätt övningar.

Men jag kan gå utan kryckor, men det kanske är som A. säger, att det inte är bra att göra det för mycket om jag inte fått bort haltandet tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar