onsdag 15 augusti 2012

Det finns så mycket bra människor i mitt liv!

Äntligen!
Igår fick jag träffa min sjukgymnast och hon var jättebra! Såklart hade läkaren glömt att skriva upp mig på hennes lista så det är därför det har tagit tid.... okej jag behöver väl inte säga något mer om den saken för att ni ska förstå hur det känns...
Men sjukgymnasten är superbra och jag har tränat min första dag nu idag och det är så skönt i höften när jag får stretcha ut den! Det är som att smärtan och det stela lägger sig och det blir lite lugnt i höften. Jag fick se två filmer hur det såg ut (animerad) när de opererade mig, hur det gick till. Det var ju jättebra! Det är ju det jag har undrat rätt mycket över, det hade varit bra att se den innan operationen också tror jag. Hon förklarade vilken typ av rörelser jag har på grund av att jag haltar, hon förklarade varför med hjälp av en bild med muskler och en med skelettet. Det kändes så himla skönt, det var som att pusselbitarna föll på plats och jag kan förstå min kropp bättre. Hon sa också att det går inte att säga till oss med höftproblem att "gå ordentligt", utan det handlar om att kroppen har anpassat sina muskler så att inte leden som gör ont ska belastas. Att tänka på kring mig är ju att jag gått med mitt problem så länge, vilket nog har gjort sitt för vaggandet. Men nu har jag fått stretchövningar som ska hjälpa mig att få ut min steglängd. Jag har också fått bekräftat att jag är överrörlig, vilket jag misstänkt. Detta är till min nackdel då jag har svårt att känna att det tar emot och gärna överanstränger lederna. Men medvetenhet är ju första steget mot att göra något åt det tänker jag.

Igår hade jag också min sista tid hos min underbaraste kurator T. Det kändes vemodigt att säga hejdå, samtidigt så känner jag mig rätt klar där, jag mår faktiskt rätt bra nu i livet =). Om han bara visste vad han har hjälpt mig genom mycket! Jag kommer sakna honom och jag är så tacksam att jag råkade hamna hos just honom! Det bästa med T är att han ifrågasätter mig när det behövs och han peppar mig när det behövs.

Igår var J här och åt och bubbelbadade. Åh vad fint och härligt vi alltid har det! Jag är så glad att hon pluppat in i mitt liv och ger mig lite bra perspektiv! Du gör mig motiverad, får mig att se möjligheter och ger mig energi J, bara så du vet!


J i bubbelkoppen.


- Over And Out -

3 kommentarer:

  1. Åh vad bra att du fick sån hjälp av sjukgymnasten. Jag håller med om att allt känns så mycket bättre bara man vet VAD som är felet/problemet i kroppen. Håller tummarna för fortsatta bra sjukgymnastbesök :)

    Och tack för att jag fick komma och hälsa på i helgen, alltid lika trevligt att vara hos er!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Emma det är så schysst att ha dig/er här och jag hade verkligen supertrevligt i helgen! Dom är ju så duktiga dom där grabsen! Nästa gång så kommer jag och A ner till er istället! kram!

    Och J tummen upp! (Trodde först att det var pappa som skrivit av någon konstig anledning och förstod då inte vad han menade... dessutom detta engelska uttryck från hans läppar skulle ha förvånat mig en aning...=)

    SvaraRadera