torsdag 9 augusti 2012

jag är en tjuv!

Okej, nu har det hänt.... det första konkreta konsekvensen av att en läkare "råkade" ta bort en kroppsdel istället för benutväxten, och att jag fått en höft i titan istället. Ja det är ju också en konsekvens, men det var inte det jag tänkte på.
Jag gick häromdagen i lugn och ro i ett köpcenter här i närheten. Jag skulle in på en klädaffär och flanera lite, när jag går IN i affären så börjar larmet pipa.... nu förstår jag exakt hur min syster måste ha känt sig när hennes pacemaker också utlöste larmet på en affär ( i samma köpcenter kan jag dessutom tillägga). Jag höll skyldigt upp händerna och sa:
- Jag har inte tagit nåt, jag har en höft av titan, det kanske är den som utlöste larmet! Den såg inte expediten komma tror jag.... Röd i ansiktet och med bultande hjärta gick jag ut ur affären och gick inte tillbaka igen, fan de som hade en skitsnygg jacka!

Jag är riktigt dålig på att vara i nuet, en amatör inom området så att säga. Det är något jag anser att jag måste träna på, för jag tror att det är något som inte kommer gratis.
Hur som helst lyckades jag med denna bedrift i säkert fem minuter igår. Jag låg och guppade i vår bubbelpool med en Arne Dahl-bok framför näsan. Jag slutade plötsligt att läsa och blundade, jag tror fåglarna hade stormöte upp i trädkronorna där solen spelade i bladen. Ljudet gav mentala bilder av att jag befann mig i en regnskog med papegojor, undulater, nymfparakiter och andra fåglar (finns de i regnskogen? ja ja det är ju min dröm, så i den bestämmer jag reglerna, och där fanns de  i regnskogen i alla fall...). Det smattrade och pep och skrek och flögs och trixades och ja ni fattar grejen. Två fåglar sprätte omkring i vårt fågelbad och jag var liksom där och då och det var det bästa på hela dagen! Väl värt att träna upp!

- Over And Out-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar