fredag 7 september 2012

Av eller på?

Igår sattes en grön kvist på prov.
Mitt liv är oftast antingen av eller på. Antingen händer allt på samma gång, eller så är det lugna gatan.
I går drog livet igång igen som en rostig motorsåg eller nåt.

Först skulle jag på samtal kring Lex Maria- anmälan. Det var rätt stor anspänning inuti mig. Det gick rätt bra och det var skönt att höra vad som sagts. Sedan förändrar ju det inte situationen för mig något nämnvärt ändå. Det som har hänt har hänt och detta möte blir för mig bara att riva upp sår som jag försökt plåstra igen. Men ibland är det väl nödvändigt antar jag.

I bilen på väg dit får jag via telefon erbjudande om ett vikariat. Herregud ska jag börja jobba nu!?! Ja tydligen ville ödet det nu. Så jag tackade ja såklart. Ett jobb som kommer passa mig perfekt tror jag! Men klart att efter att ha varit sjukskriven i ett halvår ungefär så är det med skakiga ben jag kommer gå till arbetet första dagen! Anspänning nummer 2.

På kvällen var jag och A. på en föreläsning på biblioteket. Vi tänkte att nu kan vi sitta och luta oss tillbaka och inhämta kunskap lite slött. Men ack nej så fel det var. För det första var vi de enda som i de enda som var där på grund av att verkligen lyssna, det kanske var en kille till... men resten som varlade till projektet.  Nu ska ni veta att denna typ av situation är bland det värsta jag vet.... jag tycker det är hemskt för de som föreläser, det är hemskt för de som lyssnar att vara de enda där. Situationen är bara hemskt. Sedan kom nästa smäll, det skulle inte handla om en enkel slapp föreläsning, de skulle göra övningar  tillsammans med oss också... efter dagen var jag redan rätt ovillig att bjuda på mig själv så jag kände paniken närma sig, hur skulle vi ta oss obemärkt ut? Vi var ju de enda i publiken.... det gick inte... vi fick genomgå anspänning nummer 4 med ett anstängt leende på läpparna. Något jag nästan tycker är värre än att vara ensam i publiken är att bli tvingad till att göra övningar som man inte känner sig förberedd på... Okej skit samma tänkte vi, kolla tidningar frenetiskt med hjärtklappning, pitcha affärsidé var det ja.... bilder på nybakta bullar, hur skjutton ska jag kunna pitcha en nytänkande idé på det... (det var en föreläsning om att starta eget och skydda sin idé) Vi skulle naturligtvis redovisa detta inför de andra som var där...Ja... jag stoppar där, det hela var en intressant upplevelse på det viset att jag fick tillfälle att betrakta mig själ och mitt eget beteende i en för mig stressande situation. Så summa sn. Så summa summarum, man lär sig något av allt!

Så idag har det blivit en förmiddag atton slags kroppslig balans med bubbelbad och meditation ute i vår fina trädgård!

Perfekt att meditera under träden i morgonsolen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar