måndag 10 september 2012

Ladda batterierna!

Att ladda batterierna är en fin liknelse tycker jag. Jag ser framför mig tv-kontrollen eller telefonen som man lägger vid uttaget på kvällen. Där får den ligga i lugn och ro tills den är färdigladdad och pigg igen.
Som hubotarna i tv-serien Äkta människor som stänger ner sig och och sätter i kontakten för att ladda sina batterier. Då är de sårbara, bortkopplade, vilande.


Mitt sätt att ladda batterierna är att gå ner på en lägre frekvens. Det har blivit allt viktigare för mig att får vara lite för mig själv i mitt laddningshörn på blombrädan. Allt måste inte gå så fort, vara så intensivt. Bara vara i nuet, vara i balans. Ligga i bubbelpoolen med en bok, måla, eller som idag, åka med husbilen och plocka lite lingon och fixa käk ute i skogen. Den tysta skogen med vindens brus som musik. Inga bilar som brummar eller industrier som surrar, bara tystnad och lugnet som bara vildmarken kan erbjuda. Och det tillsammans med min fina familj, det är värdet i mitt liv som gör att jag kommer i balans igen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar