söndag 21 april 2013

Blåsippan ut i backarna står, niger och säger att NU är det vår!

Blåsippan uti backarna står, niger och säger att NU är det vår!!!



Denna lilla skönhet kikade fram när jag krafsade bort lite löv från landet. Den gröna kvistens vårhjärta gjorde en extra volt och kände lycka i magen och hoppet om att sommaren kommer att komma tändes igen!

Ett annat vårtecken var att temperaturen var så pass hög att jag vågade mig på att hänga ut tvätten, inget luktar så gott som tvätt som fått torka utomhus!



Trädgården har krattats, och krattats och krattats. Ändå är det MYCKET kvar, men det är lite som att damsuga, det känns liksom bra när man ser hur fint det blir när det där gråbruna lagret försvinner.

Jag har haft en så fin helg, i lördags tog vi en premiärtur på våra nyinköpta cyklar och det kändes jätteskönt att kunna cykla igen! Efter min operation har jag nog kommit över på andra sidan med lite andra värderingar än vad jag hade innan, och det är jag så glad och  tacksam över! Exempelvis känner jag lycka i friheten att kunna cykla, detta tog jag för givet innan operationen. Sådana små glimtar kommer lite då och då i vardagen och det känns bra att jag lyckas känna så istället för att känna bitterhet.




Hoppas kommande veckan blir lika fin som denna helg, för jag njuter i fulla drag!

- Over And Out -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar