tisdag 2 april 2013

Kryddan i mitt liv just nu.



Jag längtar efter att få sticka ner fingrar i mullig jord, skit under naglarna och efter att få trycka ner lite frön och plantor för att sedan se dem växa och ge oss renodlad näring. Denna förunderliga och vackra egenskap som naturen har slutar aldrig att fascinera mig. Att något kan växa från till synes ingenting för att sedan föda och nära något annat. Det är fantastiskt med alla dessa cirklar som går in i varandra och finns runt oss om vi bara ser dem. Den enes död den andras bröd tänker jag när jag biter i en morot!

Vi har ju som sagt försökt tvinga fram lite vårfeeling med hjälp av lysrör. Häromdagen gjorde jag dock något som var mer i förberedande syfte, nämligen kryddskyltar till sommarens planerade kryddland. Det är rofyllt att sitta och småpula med dessa småprojekt när våren dröjer.

 Sedan gjorde jag ett litet miniväxthus till min avokadokärna som är ett testprojekt. Jag skalade bort botten på en pet-flaska och sedan sätter man den över kärnan, du får då ett lufthål längst upp på flaskan. Kan tipsa om att det finns mycket roliga och bra idéer att hämta på ”Pintarest” (en app) där jag fått denna idé. Jag brukar säga till barnen i skolan när de klagar på att någon härmar dem: bra idéer snor man!

I påskhelgen har det varit gästrikonst vilket alltid är lika roligt! Det är så inspirerande att åka omkring och se så mycket olika konst och idéer och stilar. Jag vill tipsa om en illustratör som jag tyckte gjorde jättefina bilder.

Ryohko Otsuka gjorde jättefina akvareller och det var vackra vyer med en teknik som fascinerade, lugn och fin stämning i sina bilder, ångrar att jag inte köpte något med henne!
Kolla in henne här:

http://ryohko.wix.com/portfolio#!portfolio-paint/draw/albumphotos1=10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar