måndag 29 april 2013

nyfrisserade träd och fin vänskap som hela tiden växer!

Igår hade jag en så fin dag. A ringde och undrade om hon fick komma och såklart fick hon det!
Det är inte ofta jag kan umgås med andra och bara vara tyst, jag uppskattar verkligen att hon har den påverkan på mig, jag blir lugn och harmonisk av att umgås med henne!
Hon klippte träden finfint och med tanke på förutsättningarna med de äppelträd vi har så gjorde hon ett fantastiskt jobb! Våra träd har liksom bara växt, växt och växt utan att riktigt veta vart de är på väg, vilket resulterat i att de fått en alldeles för lång spretig frisyr som pekar rakt uppåt och lite hit och dit. Nu är de mer som en stilig pensionär som precis fått håret lockat och lagt i en fin ordnad frisyr.

Sedan hade vi ett litet monster i trädgården som vi kallat för "multibusken". Det har varit en vresig liten rackare med en coctail av krusbär, nyponrosor och syren, prytt med någon obestämbar grässort som slingrat sig runt alltihopa. Den hjälpte A mig också med att göra så här fin genom att rensa bort allt utom rosen. Vi blev supernöjda! Men VARNING:  mina armar och händer ser ut som om jag bråkat med en ilsken katt....



Nu tycker jag den roligaste tiden har börjat, det är nu man får planera och tänka ut hur och vad man vill ha i trädgården inför sommaren. Det är den kreativa perioden! Senare får man njuta av det man gör nu, men jag njuter av det jag gör nu också!

- Over And Out-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar