onsdag 23 oktober 2013

Kramar borde vara en mänsklig rättighet!

Kropp och sinne hör verkligen ihop. Det är faktiskt lite skrämmande hur mycket det påverkar och jag tycker verkligen det är hemskt att det ska finnas så mycket ensamma människor som aldrig får någon som helst kroppskontakt. Tänk på det hemtjänstjobbare och andra yrkesverksamma kring människor! Ge gamlingarna en kram, då kanske de behöver mindre medicin på sikt. Jag tycker det borde vara en mänsklig rättighet att få minst en kram per dag!

Jag är vanligtvis rätt bortskämd med kramar av A. men som gräsänka kan det ibland gå någon vecka utan någon fysisk kontakt alls, och när jag väl får den där klappen på axeln eller kramen, ja då känns det fysiskt i kroppen hur det påverkar positivt för mitt sinne. Jag tror verkligen att många arga, sura och bittra människor skulle bli mycket trevligare om de fick en kram istället för hårda ord och blickar. Så om jag verkar lite butter och sur (vilket jag misstänker att jag varit den senaste tiden....), kom och ge mig en kram så kommer nog ett leende och ett bättre beteende på köpet! Jag försökte, i brist på annat,  tvångskrama katten, men det resulterade bara i rivmärken i ansiktet... inte mycket till kärlek fick jag där inte...

Nu är det tack och lov bara några dagar kvar tills jag får en välbehövlig kram!! Åh vad jag längtar!

- Over And Out-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar