onsdag 13 november 2013

Morgongröt är guld i mun!

Måste få tipsa om en god frukost, det kräver dock ett visst mod att våga sig på denna frulle. Jag har alltid varit en smörgåsmänniska till frukosten. Men sedan en period tillbaka har jag brutit denna vana och kör nu helst på hederlig rejäl grötfrukost. Jag tycker dock om att variera mig och igår fick jag en form av uppenbarelse i smaklökarna då jag kom på en rackarns god variant.
Jag kokade gröt på havre- och quinoagryn, vilket ger en krämigare gröt.
I detta har jag torkad brännässla (för att stärka hår och få i mig diverse nyttigheter)
Istället för sylt hade jag nötter och frön, kokos, hasselnötter och solrosfrön.
Till kryddning använde jag kanel som är den godaste kryddan jag vet!
I stället för vitt socker men för att ändå få sötma så har jag honung, har fått för mig att det är nyttigare, men det vette sjutton, jag kör på det i alla fall, godare smak.
Pricken över i:t är att ta LITE sesamolja över hela kalaset. Det ger en smak som liknar smaken av jordnötter. Hoppas ni njuter lika mycket som jag för jag kommer äta det i morgon också!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar