tisdag 4 november 2014

Ett tack och recept på smothie

Jag fick många fina reaktioner på mitt förra blogginlägg om min syster och mig. Jag vill tacka alla! Det är fint och hoppfullt att det finns så mycket värme och omtanke därute.



Idag tänkte jag bjuda på en god liten vitaminkick så här på eftermiddagen eller förmiddagen, eller när man nu känner att man behöver den.

Apelsin/morot och hallonsmothie

1 apelsin
½ dl finriven morot
½ dl frysta hallon
2 tsk socker eller efter behag,
Sockret kan hoppas över tror jag om man tar lite mer morot som har en naturlig sötma.

Pressa Apelsinen i en bunke och ha i resten av ingredienserna.
Mixa ihop allt så att det blir slätt med en mixer.
Fyll sedan på med bubblat vatten till en för dig lagom mängd.

Voila!

Ha de gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar