fredag 10 oktober 2014

Att vara gravid

Att vara gravid innebär ju en hel del förändringar.

Exempelvis

Du står och diskar och undrar varför ryggen börjar ömma, du tänker till och inser att magen är längre än armarna vilket gör att du inte når fram till vattenstrålen utan att böja dig framåt.

Du tappar humöret när du tappar något på golvet eftersom det är längre än vanligt att nå ner.... mitt tips här är att skaffa en pensionärsplockare (jag hade en sådan sedan min höftoperation). Den är faktiskt till riktigt bra hjälp!

Det är svårt att ställa in sätet i bilen, särskilt när man som jag, har korta ben. Magen tar emot och benen når fortfarande inte fram till pedalerna... Min rekommendation.... cykel.

Du ställer dig på knä och inser att du inte har muskler nog att ta dig upp utan hjälp, samtidigt inser du att bordet eller stolen står för långt bort. Har du tur är sambon hemma, har du otur får du stå på alla fyra tills sambon kommer hem. Tips här, träna upp dig innan graviditet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar