måndag 30 juli 2012

fyrverkerier, järn och kvällssol

Nu börjar det spraka och fräsa som små fyrverkerier i landen och buskarna hemma. Hallonen gnistrar röda och squashen blåser upp sig så sakteliga som ballonger inför ett stort kalas.
första skörden
Idag på morgonen gick jag ut och plockade färska hallon som fick bli frukost. En härlig känsla! Jag har tänkt att jag vill ta bort hallonbuskarna då jag tycker det är för mycket arbete med att hålla dem igång, men det är nu som jag känner att det ändå kanske är värt att ha dem kvar!

Förra veckan gjorde jag och J. en finfin utflykt till Avesta. Vi åkte till ett ställe som hette Verket. Det var ett superbt ställe för konstintresserade! Det är ett jättestort galleri i ett gammalt järnverk.


Det jag gillade också med årets sommarutställning var att mycket av det som fanns där kändes trollskt och positivt. Det var såklart blandat, men att den hårda miljön utnyttjades av några av konstnärerna till att skapa kontraster i sina verk. Bland annat var det en konstnär som arbetade med glas och musik. Man trippade omkring i den mörka lokalen och det kändes som att man befann sig i avatarskogen.
Om regnet fortsätter, ta en tur dit vettja!

Min läkning flyter på och jag kan gå utan kryckor nu, men varför är jag så trött???? Jag har heller inte fått någon sjukgymnastik och jag börjar känna viss frustration eftersom jag till hösten vill börja arbeta och då inte har samma tid för träning. Ja jag kan ju träna på själv, men det är svårt när jag inte vet vilka övningar som är bra eller dåliga. Men jag försöker ta promenader och stärka mig själv i sakta mak. Det känns underbart att kunna ta kvällspromenixer med vår hund, som jag har saknat det! Vissa tycker det är jobb med hundpromenaderna men jag uppskattar det på ett helt annat sätt nu efter det som hänt!

Min och G.s första egna promenad sen 1 mars, rätt härlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar