tisdag 19 juni 2012

Opererade bort fel kroppdel

En riktigt slående rubrik eller hur?
Den stod i Aftonbladet idag. jag står även omnämnd i DN också. Det som inte stämmer i artikeln är att jag drabbades av en infektion och att jag därför fått en protes. Det var ett beslut jag tog tillsammans med min nya läkare därför att benbrottet förmodligen inte skulle läka ändå, så för att undvika onödigt långt lidande så gjordes denna andra operation. Dessutom var det ungefär 3cm skillnad på bennens längd (Ben kan krympa när de läker) sswwwwå jag tror att detta kunde ha lett till kanske värre konsekvenser för mig än vad protesen kommer att göra. Men det är klart att jag känner stor sorg över att inte ha mitt riktiga ben längre, jag kommer ju förmodligen behöva en till operation senare i livet.

Jag tyckte det kändes jobbigt att läsa artiklarna, att läkaren mår dåligt... ja stackars honom...

Nej usch jag ska inte bli arg och bitter, jag försöker hålla en positiv ton inom mig, tänka tankar som att jag kommer bli bra, det kunde ha slutat mycket värre. Jag lever och kommer kunna göra normala saker igen.  ?Jag har lärt mig mycket om livet och dess bräcklighet, jag väljer att försöka hitta russinen i den här smeten.

Det som känn jobbigt är att jag inte vet alla gångar med utredningar, jag vet inte om det är rimligt att jag inte fick veta något innan pressmedelanden skickades ut, borde jag det?

Detta skrev jag i torsdags men kunde inte lägga ut det då, men jag lägger ut det i efterhand istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar